Atmosfera (otwartość i gościnność)

Ludność wiejska przyjmując zaproszonych gości traktuje ich w myśl zasady „czym chata bogata, tym rada”. To jest właściwa i świetna „przynęta” na agroturystę, mogąca nawet zaowocować powtórnymi odwiedzinami (w kolejny weekend, sezon), czy namówieniem na przyjazd znajomych. Zaproponowanie turystom „wspólnego stołu”, a więc wspólnych posiłków w oparciu o tak liczne i smakowite produkty pochodzące z własnego gospodarstwa (w przebadanych w roku ubiegłym przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin w Warszawie Delegatura w Siedlcach próbach z terenu powiatu siedleckiego – pieczarki, ogórki, pomidory, kapusta, jabłka – nie stwierdzono pozostałości środków ochrony roślin), a przygotowane w postaci specjałów domowych czy regionalnych (np. barszcz z uszkami, kapusta z grochem, chleb razowy czy placki ziemniaczane) to najlepszy sposób wypracowania dobrej opinii o gospodarzach. Agroturystyka to także działalność tym lepiej sprzedająca się, im ma atrakcyjniejszą oprawę.

Uważne słuchanie i rozmawianie z turystami, wykazywanie wobec nich otwartości, to cechy ułatwiające bliższe poznanie się oraz polubienie ludzi nawet o różnym charakterze. W gospodarstwach zawsze znajdzie się choć jedna osoba ze strony domowników lub sąsiadów, która będzie miała kilka godzin czasu, by codziennie porozmawiać z turystami. Ta szczerość i gościnność gospodarzy spowoduje, że turyści będą odczuwali serdeczność w podejściu do nich.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>